آموزش

مقالات آموزشی

آموزش

مقالات آموزشی

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

امروز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه خورش آلو اسفناج آشنا کنیم تا بتوانید این غذای خوشمزه را در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای طرز تهیه خورش آلو اسفناج

گوشت خورشتی : سیصد گرم
اسفناج پاک شده : نیم کیلوگرم
تره پاک شده : دویست و پنجاه گرم
پیاز متوسط : دو عدد
آلو : ده عدد
آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
روغن : پنج قاشق غذاخوری
نمک : به میزان لازم

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

پیازها را پوست گرفته، شسته و با رنده ریز رنده می کنیم و در روغن به حدی تفت می دهیم که طلایی رنگ شوند. گوشت ها را شسته به تکه های درشت خرد می کنیم و داخل پیاز می ریزیم تا سرخ شوند. تره و اسفناج را پاک کرده، شسته و ریز خرد می کنیم، در کمی روغن تا حدی تفت می دهیم که رنگ آن تغییر کند. در وسط پخت وقتی گوشت مقداری نرم شد، آلو را که شسته ایم به همراه سبزی داخل خورش می ریزیم و می گذاریم خورش به آرامی بپزد تا جا بیفتد. آبلیمو و نمک را بیست دقیقه مانده به برداشتن خورش از روی حرارت اضافه می کنیم.
توجه: می توان داخل خورش از تره استفاده نکرد، در این صورت میزان اسفناج را دو برابر می کنیم.

آشنایی با خواص یک گیاه

خواص زنجبیل

قسمت زیرزمینی (ریزوم) زنجبیل دارای طبیعت بسیار گرم بوده و به عنوان فرآورده ای گیاهی، محرک و معرق می باشد. این خواص به همراه اثرات خوب ضد میکروب و ضد درد آن، باعث شده که در تسکین و درمان سرماخوردگی بسیار مفید باشد. زنجبیل از جمله ضد تهوع و استفراغ، ماشینی شدن و شیمی درمانی است و دارای اثر کاهش تورم مفاصل در آرتروز و دردهای دست، پا، کمر و گردن می باشد.
زنجبیل همچنین دارای خاصیت ضد آلزایمر و کاهش غلظت خون است. این خواص باعث شده اند تا صنایع داروسازی زیادی فرآورده های متنوعی از آن را به بازار عرضه کنند.
در اینجا با طرز تهیه خورش آلو اسفناج خوشمزه و لذیذ آشنا شدیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.