آموزش

مقالات آموزشی

آموزش

مقالات آموزشی

طرز تهیه سوفله سیب زمینی

امروز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه سوفله سیب زمینی آشنا کنیم تا بتوانید این غذای خوشمزه را در خانه درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم طرز تهیه سوفله سیب زمینی

سیب زمینی متوسط : شش عدد
کره : دویست گرم
پنیر پیتزا : یک استکان
تخم مرغ : شش عدد
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه سوفله سیب زمینی

سیب زمینی ها را پخته و می کوبیم و با کره، نمک و فلفل مخلوط می کنیم. زرده ها و سفیده ها را جدا می کنیم. زرده و سفیده را جداگانه می زنیم. زرده ها باید سفت و کشدار و سفیده ها باید سفت و سفید شوند. سپس زرده و سفیده ها را مخلوط کرده و مایه سیب زمینی سرد شده را با آنها مخلوط کرده و روی آنها را پنیر پیتزای رنده شده می پاشیم و به مدت سه ربع در فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

آشنایی با خواص یک گیاه

خواص پونه

گیاه پونه در فصل گرما می روید، اما سایه روشن را بهتر می تواند تحمل کند. این گیاه در خاک های مرطوب و غنی از مواد آلی مانند، کود برگ به خوبی رشد می کند. در اعضای این گیاه مقداری تائن، مواد رزینی و قند وجود دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین است.
از گیاه پونه می توان یک دم کرده ی گیاهی فوق العاده تهیه نمود. برای تهیه ی یک فنجان دم کرده ی این گیاه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه ی تازه و یا یک قاشق چای خوری برگ پونه خشک شده را در چای صاف کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزید. اجازه دهید مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و رنگ چای در بیاید. اگر دوست داشتید می توانید آن را کمی شیرین کنید.
برگ ها و گل های پونه و همچنین ساقه های آن می توانند جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی بیوتیک ها باشند. این گیاه همچنین بادشکن، معرق، مدر و محرکت نیز می باشد. از دم کرده ی این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم، حالت تهوع و بی خوابی استفاده می شود. پونه را به عنوان تحریک کننده تولید صفرا می شناسند عصاره ی پونه دارای خاصیت تسکین دهنده ی درد نیز می باشد.

درمان بیماری

پونه برای مقابله با این بیماری ها سودمند است سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم، سرفه و سیاه سرفه، گرفتگی بینی، حالت تهوع و استفراغ، مشکلات و ناراحتی های گوارشی به طوری که از ترش کردن معده جلوگیری می کند و برای هضم غذا و برطرف کردن سکسکه مفید است. با توجه به خواص ضد میکروبی که در عصاره و اسانس پونه وجود دارد، می توان از این فراورده ها به عنوان جایگزین طبیعی برای آنتی بیوتیک ها استفاده کرد.
دم کرده پونه از ترکیب یک لیوان آب جوش با ۲ گرم برگ خشک شده پونه که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کشیده و صاف شده حاصل می شود. این دم کرده به طور معمول تا ۳ فنجان در روز استفاده می شود و محدودیتی در طول درمان وجود ندارد.
امروز هم با طرز تهیه سوفله سیب زمینی خوشمزه و لذیذ آشنا شدیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.