آموزش

مقالات آموزشی

آموزش

مقالات آموزشی

طرز تهیه خورشت قارچ

امروز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه خورش قارچ خوشمزه و لذیذ آشنا کنیم تا بتوانید این غذای خوشمزه را در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم

قارچ : سیصد گرم
گوشت خورشتی : سیصد گرم
پیاز متوسط : دو عدد
رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
روغن و نمک و فلفل : به میزان لازم
زردچوبه : نصف قاشق مرباخوری
آبلیمو : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش قارچ

پوست پیاز را گرفته، رنده کرده و در روغن سرخ می کنیم گوشت خورشی را خرد کرده داخل پیاز می ریزیم و هم می زنیم تا گوشت هم تفت داده شود. رب گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه می کنیم و به همراه کمی آب می گذاریم گوشت با حرارت ملایم بپزد. قارچ ها را که بهتر است کوچک و یک اندازه باشند را می شوئیم و در کمی روغن تفت می دهیم، یک ربع قبل از اینکه خورش را از روی حرارت برداریم به همراه آبلیمو داخل خورش می ریزیم و می گذاریم خورش جا بیفتد. این خورش را می توان با گوشت مرغ هم تهیه کرد.
مطالعه بیشتر

خواص دارچین

دارچین ادویه خوشبو و بسیار لطیفی است که برای درمان نفخ، آبریزش سینوسی، انسدادهای کبدی و طحالی، وحشت، وسواس و دیگر بیماری های روانی مصرف سنتی دارد و در شله زرد، هلیم و قیمه ایرانی هم از آن استفاده می شود ولی بومی ایران نیست. این گیاه آثار ضد قارچی و ضد تشنجی هم دارد. دارچین را می توانید به صورت دمنوش، همراه چای سیاه، چای سبز یا به تنهایی میل کنید که البته با توجه به طبیعتش، نوشیدنی مناسب تری برای افراد سرد مزاج و روزها و شب های سرد سال است. توصیه می کنیم چوب دارچین را بخرید و خودتان پس از شست و شو آن را پودر کنید.
در اینجا با طرز تهیه خورش قارچ آشنا شدیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.