آموزش

مقالات آموزشی

آموزش

مقالات آموزشی

طرز تهیه خورشت کرفس

امروز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه خورش کرفس آشنا کنیم تا بتوانید این غذای خوشمزه و لذیذ را در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.
مواد لازم طرز تهیه خورش کرفس
کرفس : دو ساقه بزرگ
نعنا و جعفری پاک شده : نیم کیلوگرم
گوشت خورشتی : دویست و پنجاه گرم
پیاز متوسط : دو عدد
روغن : هفت قاشق غذاخوری
آبلیمو : دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زعفران : به میزان لازم
طرز تهیه خورش کرفس
پیاز را شسته، پوست می کنیم با رنده ریز رنده می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا پیازها طلایی شوند. گوشتها را شسته، خرد می کنیم داخل پیاز سرخ می کنیم و می گذاریم گوشت با ۲ لیوان آب بپزد. نعناع و جعفری را پاک کرده، می شوییم خرد می کنیم و داخل روغن تفت می دهیم تا کمی رنگ سبزی تغییر کند.
کرفس ها را نیز شسته و هر ساقه کرفس را به طول ۲ سانتیمتر خرد می کنیم، کرفس ها را هم جداگانه در روغن تفت می دهیم تا کمی نرم شوند. در اواسط پخت خورش، نعناع، جعفری و کرفس را به خورش اضافه می کنیم. در آخر طبخ، نمک، فلفل، آبلیمو و زعفران را داخل خورش می ریزیم و می گذاریم خورش جا بیفتد.
توجه: این خورش را می توان بدون نعناع و جعفری هم درست کرد. در این صورت بهتر است برگ های کرفس را خرد کرده، داخل خورش بریزیم.
آشنایی با خواص یک گیاه
خواص دارچین
دارچین ادویه خوشبو و بسیار لطیفی است که برای درمان نفخ، آبریزش سینوسی، انسدادهای کبدی و طحالی، وحشت، وسواس و دیگر بیماری های روانی مصرف سنتی دارد و در شله زرد، هلیم و قیمه ایرانی هم از آن استفاده می شود ولی بومی ایران نیست. این گیاه آثار ضد قارچی و ضد تشنجی هم دارد. دارچین را می توانید به صورت دمنوش، همراه چای سیاه، چای سبز یا به تنهایی میل کنید که البته با توجه به طبیعتش، نوشیدنی مناسب تری برای افراد سرد مزاج و روزها و شب های سرد سال است. توصیه می کنیم چوب دارچین را بخرید و خودتان پس از شست و شو آن را پودر کنید.
در اینجا هم با طرز تهیه خورش کرفس آشنا شدیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.