آموزش

مقالات آموزشی

آموزش

مقالات آموزشی

آموزش برنامه نویسی پی اچ پی (php)

امروز قصد داریم تا شما را با آموزش برنامه نویسی php آشنا کنیم تا بتوانید از این زبان برنامه نویسی در ساخت و توسعه وب سایت ها استفاده کنید.

Php یک زبان اسکریپتی سمت سرور می باشد که امروزه بیش از نیمی از وب سایت های دنیا از این زبان برنامه نویسی برای ایجاد سایت ها استفاده می کنند و حفظ و نگهداری داده ها را با آن انجام می دهند. از ویژگی های پی اچ پی می توان به مواردی همچون استفاده در هاست های ارزان قیمت ، متن باز یا open source بودن ، سرعت بالا نسبت به زبان های برنامه نویسی تحت وب اشاره کرد.

شروع آموزش برنامه نویسی php

برای شروع کار با پی اچ پی می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

1.       می توانید از یک وب هاست که php را پشتیبانی می کند استفاده کنید.

2.     یا Apache را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و php را نصب کنید.

3.   می توانید از بسته هایی مانند Xamp یا Wamp استفاده کنید.

متغیرها در php

متغیرها برای ذخیره سازی مقادیر مانند رشته های متنی ، اعداد یا آرایه ها استفاده می شوند. زمانی که یک متغیر را تعریف می کنید می توانید آن را در کدهای خود بارها و بارها استفاده کنید. در php متغیرها بر خلاف زبان برنامه نویسی C نوع خاصی ندارند و از متغیرها بدون تعریف قبلی می توانید استفاده کنید.

با استفاده از زبان برنامه نویسی php می توانید اطلاعات موجود در پایگاه داده یا دیتابیس وب سایت را گرفته و به کاربر نشان دهید و این موضوع به این معنی است که زبان برنامه نویسی پی اچ پی تاثیری بر روی ظاهر و نمای سایت شما ندارد و در کل کار php نقل و انتقال داده ها از پایگاه داده می باشد که در وب سایت ها خیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

توانایی php

همان طور که گفته شد با پی اچ پی می توانید انواع وب سایت ها و وب اپلیکیشن مختلف را بسازید. از جمله کارهایی که با زبان برنامه نویسی پی اچ پی می توانید انجام دهید این است که با این زبان می توانید صفحات داینامیک ایجاد کنید و می توانید از پایگاه داده یا دیتابیس استفاده کرده و حتی آن را ویرایش کنید. همچنین با ترکیب و ایجاد ارتباط این زبان باHTML می توانید کارهای ویژه ای انجام دهید. این ویژگی ها و کارها فقط بخش کوچکی از توانایی های php می باشد که شما با استفاده از کتابخانه های مختلف این زبان برنامه نویسی می توانید کارهای فوق العاده ای با آنها انجام داده و شگفت زده شوید.

سخت یا آسان بودن آموزش برنامه نویسی php

این زبان برنامه نویسی فوق العاده است و شروع یادگیری و کار با آن بسیار ساده و راحت می باشد و با آموزش برنامه نویسی php که در اینجا و در برنامه اندرویدی به شما معرفی می شود می توانید یادگیری را هر چه زودتر آغاز کنید.

برای دیدن برنامه اندرویدی آموزش php کامل بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

منبع : آموزش برنامه نویسی php